راه‌های سازگاری کاربران در استفاده از CRM

در این مقاله می‌خواهیم به معرفی راه‌هایی می‌پردازیم که به شما در جلب حمایت اعضای سازمان و دستیابی به نرخ مشارکت بیشتر و انطباق بهتر با کاربران کمک می‌کند.

نرم‌افزار CRM یکی از پرکاربردترین نرم افزارها در بازار جهانی است و ارزش بازار آن تا سال 2025 به 80 میلیارد دلار می‌رسد (بر اساس آمارهای Grand View Research). با این حال، بسیاری از شرکت‌ها در استفاده موفق از این نرم‌افزار چالش دارند و نرخ شکست تا 70 درصد برآورد شده است. یکی از دلایل اصلی این ناکامی، عدم سازگاری با کاربران است.

معمولاً نرم‌افزار CRM توسط مدیران بازاریابی و فروش پیشنهاد می‌شود، اما برای موفقیت پروژه، ضروری هست که:

  1. تمامی مدیران بخش‌های مختلف از ابتدای فرآیند همکاری کنند. این کار باعث می‌شود تصمیمات منطقی و متناسب با نیازهای کل سازمان گرفته شود و تعهد مدیران به اجرای طرح افزایش یابد.تحقیقات نشان می‌دهد که 22 درصد مشکلات پیاده‌سازی CRM مربوط به مسائل انسانی و انطباق کاربران است.
  2. یک برنامه مشخص برای مشارکت کاربران تهیه کنید. روش 5 مرحله‌ای BRS می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. همچنین، تیم مدیریتی انتخاب کنید که نیازهای کسب و کار را ارزیابی کند و اطلاعات لازم را فراهم کند. نمایندگانی از کاربران نهایی هر دپارتمان را نیز از ابتدا درگیر کنید.
  3. مقاومت در برابر تغییر یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در پیاده‌سازی CRM است. مدیریت باید به نگرانی‌های اعضا گوش دهد و مزیت CRM را برای آن‌ها توضیح دهد. افرادی که مخالف استفاده از سیستم جدید هستند را شناسایی کرده و دلایل مخالفت را شناسایی و حل کند و بهتر هست از ابتدا در پروژه افراد مشارکت داشته باشند تا به طرفداران طرح تبدیل شوند.
  4. برای موفقیت پروژه CRM، باید همه دست‌اندرکاران را در جریان مراحل مختلف قرار دهید. برقراری ارتباط مؤثر و گوش دادن به دغدغه‌های افراد، اعتماد و مشارکت را افزایش می‌دهد.(ارزش برقراری ارتباط)
  5. سرمایه‌گذاری در آموزش CRM می‌تواند به افزایش مشارکت و استفاده بهتر کاربران از این نرم‌افزار کمک کند. برای آموزش پرسنل برنامه ای تنظیم کنید و از منابع آموزشی رایگان مثل وبینارها و ویدئوهای آموزشی استفاده کنید.(برنامه آموزشی)

و در پایان…

مهم‌ترین قدم برای موفقیت در اجرای CRM، حفظ حمایت و تعهد اعضا است. ارتباط مستمر با اعضای سازمان و به اشتراک گذاری تجربیات مشتریان، می‌تواند ارزش سرمایه‌گذاری در CRM را نشان دهد.
جهت آشنایی بیشتر با امکانات فروش و بازاریابی نرم‌افزار SarvCRM می‌توانید از طریق این لینک 30 روز رایگان از نرم‌افزار استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید